zaterdag 29 september 2012

Radio Stilte

Het is een poosje geleden dat ik hier was! Afgelopen weken waren erg druk en hectisch. Gelukkig is alles wat moest gebeuren gelukt en wat niet moest gebeuren heeft een oplossing gekregen. En nu dus weer tijd om te bloggen!
Om m'n geestelijke gezondheid te bewaren (sorry, overdrijf nou eenmaal graag) heb ik tussendoor flink zitten haken. Niet aan Babette die een poosje gaat logeren in de kast met UFO.s, maar aan een prachtige herfstsjaal. Op haar  blog kwam ik een geweldige herfstcol tegen. Prachtige kleuren, mooie wol. Ik was verliefd en verkocht. Het patroon is van Drops Design en zo leuk om te maken!

Been a while since I was here. Things were very busy and hectic, but now it's time to blog again! To maintain my mental health (oké, I like to exaggerate) I crochet a lot in between stress and work. I let Babette stay in my cupboard for UFO's for a while and started a lovely autumncol. (see link above) It's so much fun!

Heb flink doorgewerkt en hij is klaar. Niet supermooi gefotografeerd, maar hij is helemaal leuk geworden. En lekker warm, de ochtenden zijn koud, zo voor zeven uur!
Worked hard on it and finished it this week. Not very well photographed, but it's a lovely col! And nice and warm for these cold early mornings!

Ik ben natuurlijk weer met iets anders begonnen. Maar aangezien dat een cadeautje is, kan ik niet meer melden dan dat het ook gehaakt wordt .....
I started something new. Crochet again. But it's going to be a present, so I can't tell more untill it's finished and unwrapped!

Met vriendinnen zit ik vrijdagavond lekker  te haken bij The Voice Of Holland. Ieder op z'n eigen plekje in Nederland en ondertussen laptop met chat bij de hand. Zo schieten de projecten lekker op!
Every fridaynight me and my friends are crocheting together while watching The Voice Of Holland. Telly, laptop and chat on hands, working like mad. Those projects are blooming!

Voor het lekkere heb ik vandaag een breiwerk uitgezocht. Een poos geleden kocht ik online een geweldige aanbieding Noro Silk Garden Sock bij Blacksheepwools  (snel geleverd, prima afgehandeld!) en zocht op Ravelry  een leuk en stoer patroon. Op school duik ik vaak zo het schoolplein op om de kids op te halen (garderobe is ver weg) en het leek me heerlijk om een sjaal voor de grijp te hebben. En een makkelijk patroon, met een kabel. Ik kan sinds deze zomer kabels breien, daar wil ik natuurlijk wat mee doen!
Just for fun I searched Ravelry for a nice pattern for a sjawl to make with my Noro yarn ( an extraordnairy sale, so happy with it! Blacksheepwools delivered quick and all went smoothly) another sjawl? Yes. At school I mostly go get the kids from the playground without any coat, while the cloakroom is far from my classroom. So 'a sjawl  on the go' must be great! And I want to show of the fact that I master the art of knitting cables....

1 opmerking:

  1. Fijn dat je weer blogt. Heb het wel gemist hoor...
    Je kolsjaal is super en het andere project zal best ook mooi worden. Ja kabelsjaal, dat is ook het volgende project van mij, geen sjaal maar meer 2 sjaals aan elkaar en dan heb je een soort "poncho"?
    Nu niet zo lang wegblijven hoor
    Gr je "ik haak onder de voice vriendinnetje"

    BeantwoordenVerwijderen