dinsdag 4 maart 2014

Fair Isle

Tussen alle balkon- en andere projecten door, ben ik met iets nieuws begonnen. Natuurlijk... :-)
Een paar weken terug schreef ik al over de inspirerende workshop van Wieke van Keulen, over Fair Isle breien. Ik kan de techniek niet precies volgen,maar wat is het leuk, inbreien, zoals wij dat vroeger noemden!
In between my balcony-and many other projects, I started something new. Ofcourse... :-)
A few weeks ago I wrote about the inspiring workshop Wieke van Keulen gave us. I can't use the technique to the fullest, but it is so much fun!
Wieke maakt/ontwerpt een sjaal met allerlei originele FI patroontjes. In eerste instantie voor zichzelf, zodat ze een goed voorbeeld bij zich heeft om haar cursisten te laten zien, maar ze deelt het ook hier . En tja... samen met  Margreet en Helen  breien we mee met Wieke. Zodat we  aan het eind van het jaar een prachtige sjaal hebben met bijzondere patronen! Ik zal regelmatig laten zien hoever we zijn!
 Fair Isle van Helen
Wieke is designing a scarf/wrap with original Fair Isle patterns. At first just for her, so she had something to show her students. But now she is sharing it on her website. And well... Margeet, Helen and I are Knitting Along with Wieke. So.. at the end of this year we'll have a stunning scarf! I'll post pictures here of our progress.
Logo Geilsk
Het garen dat ik ervoor gebruik kocht ik bij Klazien. Het is een tweed van Geilsk, en ik was al langer verliefd op de kleur. De inbreikleur is van Spectra, Hot Socks dat langzaam verloopt van kleur.
The yarn I bought at Klazien's. It's a tweed from Geilsk, in a color I was eying for months now. The other is Hot Socks by Spectra that's slowly variegating.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten