donderdag 31 januari 2013

Sok

Ik ben er nog over aan het denken om me er bij aan te sluiten, de  'Knit A Long' die Sarah organiseert.
Toen ik op haar blog las dat het ging om mensen die allemaal 'de volgende stap' in hun sokkenbreiontwikkeling ben ik er over gaan nadenken.
Ooit, héél lang geleden, heeft mijn oma mij leren breien met vier naalden. Samen in de stoel, met een bol blauwe wol en haar engelengeduld kreeg ik het voor elkaar. Ze leerde me de boord, de hiel, de teen. een proefsok van een vreemd formaat, maar ik was zó trots!
De sok heeft uiteindelijk de diverse verhuizingen niet overleefd en is verdwenen.
A long, long time ago, my dear grandma (oma) learnt me how to knit with for DP needles. Sitting in one big chair, a skein of blue yarn and lots of patience we did it. She learned me the ribbing, the heel, the toes. My testsock had odd proportions but boy, was I proud!

De KAL begon een week te vroeg, ik wilde eerst  mijn SP afhebben. Dat is gelukt. (Blogje en foto's volgen als ik het heb gegeven!) Maar wie weet , sluit ik me er toch bij aan!
Mijn uitdaging, mijn volgende stap... is het rondbreien zelf, met vier (lange naalden) en ik brei een spiraalsok, een sok zonder hiel.
The KAL started a week too early for me, I needed to finishe my SP first. It's done now (blog and foto's when I gave the Project!) but who knows.. do they accept late starters.
My next step? Remebering how to knit wit DPN again, and make a spiral tube sock. My first real sock ever!

Ik zal niet gauw last hebben van het 'tweede sok syndroom'omdat ik maar één voet heb waar mijn sok omheen hoeft. Dat is dan weer een mazzeltje!:)
One big luck for me  :-) : I'm having only one foot where I can wear socks on. For me no "second Sock Syndrome"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten