woensdag 10 juli 2013

Zomer

Twee jaar geleden, na mijn eerste van wat twee verhuizingen in een half jaar zouden worden, zat ik in de zomervakantie uit te hijgen en te bedenken wat ik wilde doen.
Hoe ik op t idee kwam dat ik wilde gaan haken weet ik nog steeds niet. Maar in mijn nieuwe woonplaats was een naaimachine winkel die ook wat garen verkocht, dus ging ik aan de slag. Dat werd het begin van het opbloeien van het betere haak- en brei gebeuren!
Two years ago, after my first of two moves in 6 months,  I was catching my breath during the summer holiday. I still don't know where the idea to start crochet again came from, but I went to a local sewingmachine shop and bought some cotton. That was the start of a wonderfull new beginning with knitting and crochet!
Het bleek koud te zijn in het chalet waar ik woonde, en uit angst voor enorme rekeningen voor stookkosten wilde ik de verwarming niet te hoog zetten. Dus... ging ik een omslagdoek haken die me warm kon houden als ik lekker op m'n bank zat. En van eentje kwamen er al gauw meer.
It turned out to be cold in the chalet I was staying, and because I feared very high heatingbills, I decided to make myself a warm wrap. And one became more, much more!
2012 2013
Vorig jaar in de zomervakantie - in Normandië met vriendin Liselore-  maakte ik de allereerste kaboutersjaal voor Hilde af.  En nu is het wéér zomervakantie, is al het stof neergedaald en zit ik heerlijk op m'n plek.
Last summer - on vacation in Normandy with friend Loe- I finished the gnoomscarf for friend Hilde.. And now it's summer again, things settled down and I love where I am.
 Hier een overzichtsfoto van mijn projecten van het afgelopen jaar.  Langdurige, grotere projecten zoals de MiniManiasjaal voor Liselores verjaardag, maar ook kleintjes zoals de slinger voor baby Jort. Ik ben benieuwd wat het komende jaar gaat brengen!
Here is a picture of my projects since last summer. A year of yarnlove! Bigger projects like the MiniManiasjawl and smaller like the bunting for baby Jort. 
I hope the coming year will be as good as last year!

1 opmerking:

  1. Leuk is dat om al die projecten zo te zien. Verslavend is breien en haken hè?!

    BeantwoordenVerwijderen