donderdag 3 januari 2013

Roze restjes

En in dit geval komt er van ruilen geen huilen...

Tussen het werken aan mijn SP heb ik met gekochte en geruilde sokkenbolletjes een piepkleine start gemaakt met een sjaal voor mezelf. In roze en grijze varianten! (Hij ligt nu weer braaf te wachten tot hij aan de beurt is.)
Er kunnen nog meer varianten bij, dus ik ga binnenkort een oproep plaatsen op de site van de Sokkenwolruilclub !

While I'm working on my SP I started a sjawl/scarf for myself in all shades of pink and grey. I put it back (yeah me!!)to finish my SP first, and in the meantime I ask for more sockyarn in those shades at the Sock Yarn Exchange Club!

5 opmerkingen:

  1. Net viavia je blog ontdekt en even snel doorheen gescrolld. Veel leuke dingen gezien, dus ik kom zeker terug om alles eens rustig te lezen en te bekijken. Mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Wat leuk dat je laat weten dat je hier geweest bent!
      Heb jij ook een blog dat ik kan bekijken?
      groetjes,
      Jolande

      Verwijderen
  2. Nee, ik heb geen blog. Ik ben een lezer, geen schrijver. Ik ben nog aan het uitvogelen hoe de meerderingen van de kaboutersjaal zijn (m'n Duits is nicht gutt) want ik heb nog mohair een een restant meerkleurig Norogaren liggen. ALs ik slim ben dan zet ik het op de pennen voordat de Handwerkbeurs in Zwolle begint. Meerder dingen op de pennen hebben werkt bij remmend (een beetje) op m'n aankopen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik...
      Ik meerder in het mohair gedeelte, niet in elke kleurwisseling dus.
      Ik meerder in de tweede én in de een na laatste steek van de toer die ik met mohair breide. And that's it! Je begint met 7 steken en 6 toeren recht met Noro, dan 6 toeren tricotsteek met mohair (hier meerder je twee steken). Kabouter-eenvoudig dus....
      Veel plezier in Zwolle!! Ik heb me voorgenomen een paar maanden geen wol te kopen. En daar valt Zwolle net in:-(

      Verwijderen
  3. Zie je wel, in het Nederlands is het veel simpeler dan in het Duits. Bedankt.
    Ik ga me zelf niet straffen met een koopverbod, maar probeer er wel regelmatig de rem op te zetten. Helaas werken de remmen niet zo goed. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen