zondag 24 februari 2013

Done!

Hij is klaar! En ik vind hem mooi, lekker warm en zacht. Ja, ik weet nu al veel dingen te noemen die ik bij een volgende anders doe, maar ik ben erg trots op mijn allereerste want ooit! Ik vond het steken oppakken voor de duim erg lastig ,maar oefening baart kunst zeggen ze.
It's done! I like it a lot, it's warm and soft. And I noticed a lot of things I will change when I'm making another one, but for now I'm proud of my first mitten ever! Picking up some stitches for the thumb was hard, but practice makes perfect, right!

Je zou denken dat je vingers eraf vriezen , zo zonder wolletje tot bovenaan, maar dat is dus echt niet zo! Ik draag  nooit iets aan mijn linkerhand omdat ik t naar vind niets te kunnen pakken (sleutels, een kaartje voor de trein), geen grip te hebben op m'n autostuur, en iedere keer uit- en weer aantrekken vind ik dus gedoe. En nu... Heerlijk!
You would expect your fingers to freeze because the wooly warmth doesn't go up till the end, but they're not! I never wear something on my left hand because I don't like that I can't pick up my keys or a trainticket or.. and that I don't feel the carsteer as I should. And putting them on and of  every time I hate. And now..I love it!

Een volgende keer (jawel, wat denk je!) maak ik de boord om mijn pols langer, de want een beetje groter en ook bovenaan wordt de boord een paar pennen langer. Het  mag gewoon iets royaler!
The next time (yes, I will!) I make the ribbing around the wrist longer, the mitten cn be a little wider and on top the ribbing can use a few more rows. A bit more room and it's perfect!

3 opmerkingen:

  1. Mooi! Iets langer is inderdaad lekkerder.
    Ik heb gewoon boorden gebreid in 1 recht - 2 averecht op 4 pennen. Bij het gat voor de duim niet rond- maar heen en weer breien. Doordat er alleen een gat voor de duim zit kan ik ze ook meer over de pols trekken als ik de handen even onbedekt wil hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een goede tip! Ga t gewoon nog een keertje proberen, en als t écht niet lukt...:-)

      Verwijderen
  2. moet natuurlijk zijn 2 recht - 2 averecht

    BeantwoordenVerwijderen