zaterdag 30 maart 2013

Breidag

De eerste vrije dag van dit weekend had ik leuke plannen. Met vriendinnen ging ik naar de Breidag in Nieuwegein. Een hele dag bolletjes wol aaien, genieten van kleuren, inspiratie opdoen en vooral heel veel bijkletsen en breien. Het begon al weer lekker....
Glibberen over de galerij, auto sneeuwvrij maken en op een steenkoud station wachten op de trein. Verder ging alles vlekkeloos! Vriendin stapte in Amersfoort in en dan vliegt de tijd voorbij.
The first day of this Easter-weekend I planned to go to Knittingday in Nieuwegein with my friends. A day filled with yarn petting, beinig inspired and above all talk with my friends and knit a lot! The day started in this lovely way...Snow, cold, slippery. But for the rest it was perfect!
Er was de wereld aan wol.. en gelukkig niet zó onzettend druk dat je nergens kon kijken, advies vragen en aaien. Breiers zijn aardige mensen over t algemeen, dus ik heb leuke gesprekken gevoerd met totaal onbekenden! De patronendokter bijvoorbeeld, en een mevrouw die workshops geeft (en waar ik een stoel leende:)) En niemand vind het vreemd dat je aan een onbekende vraagt van welk garen haar prachtige tuniekje is gemaakt en hoe ze het gemaakt heeft:-)
A world full of wool.. and it wasn't too busy! There was room to look, to ask advice, to pet the yarn. Knitters are mostly nice people so I met a few very friendly ladys and had lovely conversations. And nobody thinks it's strange to ask a total stranger about the yarn and pattern of  the beautiful tunic she's wearing :-)

Hoeveel rondjes we gelopen hebben, ik heb geen idee. Lekker geluncht, veel gelachen. En toen natuurlijk het rondje waarin de bollen werden aangeschaft! Ik wilde garen zoeken bij mohair dat ik nog over had. De kleur moest er zo dicht mogelijk bij komen:
We circeled the place many times. Then we had lunch with a lot of fun. And then.. it was time for some serious shopping! I was looking for  yarn to match my mohair I had left over from the kaboutersjaal:

Ik kocht ook grappige stekenmarkeerders. Niet met bling zoals ik zocht - komt een andere keer wel- maar deze vond ik erg leuk en handig.  I also bought some stichmarkers. Not with bling as I was looking for, but these are fun and practical!

Ik had voor mijn verjaardag geld gevraagd om wol voor te kunnen kopen. En ja.. dat is gelukt. En hoe!
Over de cadeautjes die ik kocht en kreeg op de Breidag volgt gauw een ander blog!
For my birthday two weeks ago I recieved money as a present to spent on this Knittersday. And wow, did I find some pretty pretty yarn!
About those presents I bought and got on Knittersday I'll write another post. 

Wat een dag! Vrij, vriendinnen en wol. Wat wil je nog meer?
What a day! Free from work, friends, yarn. What more can you wish for?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten