maandag 1 april 2013

Cadeautjes

En dan loop je tussen de kramen met overal, overal prachtige kleuren, zachte strengen, mooie bollen en schitterend werkstukken. De Breidag dus.
Ik kreeg voor mijn verjaardag geld om mooie wol uit te zoeken. Nieuwsgierig?
Stands filled with lovely soft and colourful yarn, everywhere you walk. That was during Knittersday last friday in Nieuwegein. I had some birthdaymoney to spent wisely.  This is what I got.

De effen strengen zijn een mengeling van zijde en merinowol, van Knitted Knots. En de gemengde strengen die ik ook daar kocht zijn van Manos del Uruguay. Behalve dat de kleuren beeldschoon zijn, is het idee erachter dat ook. Deze wol wordt geverfd door vrouwen in Uruguay, die via corporaties een eerlijk loon en eerlijke werkomstandigheden hebben. Op het kaartje aan elke streng staat waar het geverfd is, maar vooral ook: door wie. Audrey heeft mijn strengen geverfd en dat deed ze geweldig. En ik ben blij dat ik weet dat zij met deze strengen goed verdiend heeft!
The unicoloured skein I bought are from Knitted Knots, and the variegated ones are from Manos del Uruguay. I really love the idea behind it: its fair traid wool. Women who paint those skeins get a fair salary and fair workingconditions. They write their name on the card attached to the skein, so you know who did the wonderful job! Mine where painted by Audry, and she did well! I'm happy to know she made good money with these skeins.
Wat het gaat worden.... Daar denk ik nog over.  Ben superblij met dit prachtige cadeau! Zijde en Merino.. zo zacht!
What I'll make with it? Thinking about that one. But I'm happy with this wonderful present! Silk and Merino.. so soft!
En van Greet kreeg ik dit! Lacegaren , ook van de vrouwen van Manos del Uruguay. Met een houten knoop, die precies dezelfde tinten heeft! (al lijkt dat op de foto niet zo, ik weet het) Zo bijzonder! Alpaca, Zijde en Casmire.. hoe luxe kan je het krijgen? Bedankt lief vriendinnetje, ik ga goed nadenken wat ik hier van ga maken!
And from Greet I recieved this! Lace, also from the women of Manos del Urugay! With a wooden button in all the right colours. (Photo isn't doing it justice, I know) Alpaca, Silk ánd Cashmere. so lush and  luxurious! Thanks dear friend, this will be special!

En als je alle tassen leegmaakt van de dames die samen shopten.. dan krijg je deze bult!
And when you empty all the bags of the four of us...you get this!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten