zaterdag 24 augustus 2013

Boxy

De vakantie voorbij gevlogen! Ik weet het, heb erg veel vrij en dan nog.. zo voorbij!
Wilde veel breien, veel haken, veel bloggen. ik heb veel minder gedaan dan ik wilde, maar dat mag in vakanties, toch?
The holiday flew by! As a teacher I have a lot of weeks off, but still.. it's gone! I wanted to do a lot of knitting, crochet and blogging, but I didn't. Well, that's holiday for you!
Toen mijn zus hier een paar dagen logeerde, heb ik gebruik gemaakt van haar 'handigheid'. Ik heb een aantal armbandjes geregen, en zij legde er de knoopjes in voor mij. (Ik kan veel met het aantal vingers dat ik heb, maar sommige dingen lukken gewoon niet. Zoals piepkleine knoopjes leggen in superdunne elastiekjes) De kraaltjes had ik uitgezocht bij  de trui die ik aan t breien ben,  weet je nog?
When my sister stayed here for a few days, I used her 'handyness' . (is that a word?) I made a few bracelets, and she made the tiny knots for me. With the number of fingers I own I can do a lot, but making tiny knots in tiny elastic band, it's to difficult. The beads I choose to match the Boxy sweater I'm knitting.
Ik had er zó lang niet meer aan gebreid! Ik kreeg spontaan weer zin om met t superzachte garen te breien en heb wat 'meters' gemaakt. Ik vraag me alleen af of ik garen genoeg heb! Ik heb nu bijna 2 van de 5 strengen gebruikt, en t pand is nog niet af. Omdat je de strengen moet mengen i.v.m. het kleurverschil vraag ik me af wat wijsheid is. Nu alvast een extra streng bijbestellen zodat t gemengd kan worden en ik opeens niet een mouw heb met een compleet andere tint?
I didn't knit on it for so long! I really felt like taking it on again and I did. I finished almost two out of the five strands I bought and the front isn't finished yet. I have to mix the strands because of the difference in color and I'm asking myself what to do now. Do I order a new strand already, so I can mix and match with the others and I won't be left with one  sleeve in an odd color out?
Misschien kan je zien wat ik bedoel: in het pand heb ik ook twee verschillende tinten moeten mengen: de een is iets grijzer, de andere heeft meer lavendelkleur. Samen prachtig, maar dan wél gemengd!
Perhaps you can see it in the picture: one strand has more grey in it, the other more lavender. Together beautiful, but it had to be mixed!
Wat zouden jullie doen?
What would you do?

1 opmerking:

  1. Onze vakantie is net begonnen twee dagen geleden. Wat is het heerlijk om lekker rustig in Cranberry Cottage te zijn! Ben onderanderen een herfst deken aan het haken. Ik hoop het af te hebben als mijn vakantie voorbij is. Ik hoop ook misschien het garenwinkel in Hardenberg te bezoeken. Die had jij mij aangeraden.

    Groetjes,
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen