donderdag 21 november 2013

En opnieuw

Kennen jullie dat?
Dan ben je vol enthousiasme aan een nieuw project begonnen. Dan heb je je koude schaap opgewarmd. Dan heb je uren gebreid, en dan ben je er toch niet blij mee. Ik twijfelde enorm.
Recognize this? Starting with a new project, even buying yarn for it when you  shouldn't have, knitting for hours and than... not convinced, not totally happy.
Het garen van Lang  is mooi, maar het kleurverloop bij deze techniek niet wat ik er van hoopte. De kleuren die dicht bij elkaar liggen raken elkaar bij de verschillende blokken zodat het weef effect niet groot genoeg was naar mijn zin. (Ben ik nog te volgen?) En dan een brede sjaal breien, die ook nog eens lang moest worden in een tijdrovende techniek....
The Lang yarn is yummie, but the gradient of the colors is not what I hoped for. The colors that look alike (the bright green and aqua) are touching eachother and so the 'weave' effect isn't as strong as I want it to be. (Am I making sense?)And when you're making something big, you want to be sure!
Ik heb de sjaal even aan de kant gelegd om goed na te denken. Kleuren :mooi. Techniek: geweldig. Hoe nu verder?
Ik vond in mijn stash nog deze twee sokkenwolletjes. Ze passen goed bij het nieuwe garen. Dit gebruiken? Of.. het Lang garen aan de kant doen en helemaal met andere kleuren en wol verder breien? Ai... dilemma.
I put the scarf to the side and started thinking. Colors: good. Technique: love it. How to continue?
In my stash I found these two sockyarns. Blending nicely with the Lang yarn. Shall I use this? Or shall I start fresh with soem complete different yarn? Ai. Dilemma! 
Wat ik zéker wist, dat ik zo niet verder wilde breien.
Uiteindelijk koos ik er voor om het Lang garen te combineren met het lichte blauw. Fris, bijna lenteachtig effect (en hopelijk is de sjaal klaar tegen die tijd:-)) en nu is het entrelac effect veel beter te zien. Ik heb veel minder steken opgezet zodat het meer een 'das 'gaat worden. Helemaal blij!
What I did know, was that I didn't want to continue the scarf as it was.
Finally I choose the lighter blue. It's fresh, almost springlike. The entrelac effect is showing much better now! And I decided to make a smaller version, so less stiches to cast on.

En zo wordt hij nu dus...
And this is it....

1 opmerking:

  1. Mijn oma heeft een keer een hes voor me gemaakt in (met?) entrelac met grijs. In het begin leek het 'weefeffect' heel klein, maar toen ze een flinke lap had zag je het effect wel goed.
    Ik twijfel zelf ook nog steeds of ik met entrelac aan de gang ga. Als ik het doe dan waarschijnlijk met 2 of 3 verschillende bollen met een lang kleurverloop. Ach, ik heb nog genoeg op de pennen staan dus kan nog wel even twijfelen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen